Plán na vizuální změnu organizace se zrodil už v roce 2021, letos se povedlo díky financím Nadace ČEZ vše dotáhnout do konce a Respondeo má novou oranžovo-modrou vizuální identitu.

„Začala jsem se tomu věnovat krátce po nástupu do organizace loni na jaře poté, co jsem zjistila, že nemáme k dispozici layouty současných letáků, a do cesty mi přišla grantová výzva Nadace ČEZ s názvem Profesionalizace neziskovek jako stvořená pro věci, na které se jinde seženou peníze jen stěží. Šli jsme do toho, požádali jsme o peníze na kompletní zpracování vizuální identity organizace a ono to vyšlo,“ říká vedoucí komunikace a péče o dárce Respondea Lucie Voláková.

Nové logo obsahuje název organizace a piktogram sovy, která znázorňuje jistou moudrost, trpělivost a profesionalitu a zároveň díky využití znaků klávesnice symbolizuje komunikaci, jež je v činnosti všech pracovníků Respondea základem úspěchu. Jednoduché písmo s drobnou ozdobou u R má vyznívat přátelsky a zároveň profesionálně. Modrá barva představuje odbornost a klidnou sílu, oranžová zase akci, řešení či světlo na konci tunelu.

Vizuální identita je komplexní a bude využívaná ve všech komunikačních kanálech organizace. „Nejde jen o nové logo – nový design zahrnuje písmo, barvy a ilustrace, které využijeme na sociálních sítích, u všech grafik, bannerů, letáků, propagačních materiálů, hlavičkových papírů, vizitek, rollupu a do budoucna také na novém webu,“ vysvětluje Lucie Voláková.

Celá nová vizáž je zároveň dárkem ke kulatinám organizace. Respondeo totiž letos na podzim slaví 20 let své existence.