Ačkoli by tyto příběhy z praxe občanské poradny mohly znít aprílově, aprílové nejsou. Zkrátka občas klienti přicházejí s neobvyklými dotazy.

V rámci spotřebitelské problematiky klienti potřebují vrátit či reklamovat zboží různého druhu – nejčastěji se jedná o elektroniku a domácí spotřebiče. Jedna klienta však chtěla reklamovat uhlí.

Další z klientek, starší, pověrčivá žena zase zdědila dům po sestře. Ta měla syna, ale v minulosti ho „vydědila“ a majetek tedy připadl klientce. „Rodina na ni ale tlačila, aby dům přenechala synovci. Vyhrožovali jí prokletím a ona se toho velmi bála,“ říká Hedvika Stuchlíková, vedoucí občanské poradny. Klientka se nakonec majetek opravdu rozhodla přenechat synovci.

Dalším neobvyklým případem je „ztracený Mucha“. „Klientka mi vyprávěla, že její dědeček spolupracoval s Alfonsem Muchou a měl od něj několik skic. Ty se v rodině předávaly a klientka si jednu z nich chtěla nechat zarámovat, ale náčrtek se v rámařství údajně ztratil a nebyl k nalezení,“ popisuje Hedvika Stuchlíková. Klientka naštěstí měla potvrzení o zakázce a přišla se poradit, jak dál postupovat.

Někdy se pracovnice občanské poradny dostávají do neobvyklých, ale velmi nepříjemných situací. „Opilý klient nedávno při jednání vyhrožoval kolegyni. Když s ním komunikovala, měla v telefonu připravené číslo na policii,“ vypráví vedoucí poradny. Ale nastávají také chvilky příjemné – třeba když klient, starší muž, přinese bábovku vlastnoručně upečenou dle oblíbeného receptu po babičce.

Veškeré konzultace v občanské poradně jsou a nadále budou bezplatné díky finanční podpoře Středočeského kraje a měst Nymburk, Poděbrady, Brandýs n. L.-Stará Boleslav, Pečky, Čelákovice, Městec Králové a Mnichovo Hradiště.