V roce 2023 občanská poradna pomohla celkem 725 klientům, což je o 200 osob více než v roce 2022, stejně jako v předchozích letech převažovaly mezi klienty ženy. Pracovnice OP zodpověděly v minulém roce 2 158 dotazů, což činí o 600 více než v roce 2022.

Většinou přicházeli klienti osobně, ale mnoho dotazů pracovnice OP zodpověděly také telefonicky nebo mailem, přičemž celkový počet konzultací se vyšplhal na 1 194, o 400 více než o rok dříve. „Oproti roku 2022 se nepatrně změnila struktura dotazů. Loni se jich nejvíce týkalo rodinného práva, zvláště výživného, rozvodů či péče o děti, zatímco v roce 2022 jsme se nejvíce zabývali dluhy a exekucemi. Ty se v roce 2023 posunuly až na druhé místo,“ říká Hedvika Stuchlíková, vedoucí občanské poradny. K dalším tématům patřily dotazy z oblasti občanskoprávních vztahů (dědictví, spoluvlastnictví, darování), bydlení (nájem, služby), pracovního práva či ochrany spotřebitele.

Nejvíce klientů se obrátilo tradičně na nejstarší nymburskou pobočku, další pak řešili své problémy v Poděbradech a Brandýse n. L.-Staré Boleslavi, o něco méně osob se obrátilo na pobočku v Pečkách, Čelákovicích, Městci Králové a Mnichově Hradišti.

Veškeré konzultace jsou a nadále budou bezplatné díky finanční podpoře Středočeského kraje a výše zmíněných měst.