Respondeo se opět 15. března připojuje k Mezinárodnímu dni spotřebitelských práv. Je to příležitost každoročně upozornit na základní práva všech spotřebitelů, na respektování jejich potřeb a na jejich ochranu. Tento den vyhlásila před 37 lety Celosvětová spotřebitelská organizace.

Občanská poradna Respondeo se spotřebitelskými dotazy zabývá poměrně často. K nejčastějším paří problémy s reklamacemi, hlavně dražších výrobků, jako je elektronika nebo různé domácí spotřebiče. „Začátkem roku 2023 ještě lidé přicházeli s nevýhodnými smlouvami o dodávkách energií, to ale postupně ustalo,“ říká Hedvika Stuchlíková, vedoucí Občanské poradny. K dalším problémům patří reklamace telekomunikačních služeb (třeba chybné vyúčtování služeb nebo navýšení cen či tarifu), nezdařené nákupy na internetu či nespokojenost s opravou (například auta) a zhotovením (třeba při rekonstrukci koupelny).

S měnící se nabídkou služeb se průběžně mění i spotřebitelské dotazy v Občanské poradně. „Předloni například lidé často přicházeli s tím, že si v online prostředí nevědomky zaregistrovali nějakou placenou službu, třeba seznamku. Za poslední rok jsme to ale už neřešili. Lidé si zřejmě v tomto směru dávají víc pozor,“ dodává Hedvika Stuchlíková.

Veškeré konzultace v občanské poradně jsou a nadále budou bezplatné díky finanční podpoře Středočeského kraje a měst Nymburk, Poděbrady, Brandýs n. L.-Stará Boleslav, Pečky, Čelákovice, Městec Králové a Mnichovo Hradiště.