Jako každý rok, i letos si 15. března organizace po celém světě připomínají Mezinárodní den spotřebitelských práv, příležitost každoročně upozornit na základní práva všech spotřebitelů, na respektování jejich potřeb a na jejich ochranu. Významný den vyhlásila poprvé před 37 lety Celosvětová spotřebitelská organizace a připojuje se k němu také Respondeo.

Občanská poradna Respondea totiž řeší širokou škálu spotřebitelských dotazů od problémů s reklamacemi (hlavně dražších výrobků jako elektronika nebo zařízení domácnosti) přes smlouvy o dodávkách energií či telekomunikačních služeb (třeba chybné vyúčtování služeb nebo navýšení cen či tarifu) po nespokojenost s opravou či zhotovením například při rekonstrukci koupelny. „Setkáváme se také čím dál víc s případy nezdařeného nákupu po internetu či situacemi, kdy se klient zaregistruje nevědomky do nějaké placené služby – opakovaně jsme například řešili problémy s placenými seznamkami,“ říká Hedvika Stuchlíková, vedoucí Občanské poradny.

Mezi dotazy se rovněž objevují zcela nové, které v poradně doposud nezaznamenali. „Mění se nabídka, především služeb, takže se mění i spektrum problémů, s nimiž klienti přicházejí,“ vysvětluje Hedvika Stuchlíková a dodává, že řada problémů se ocitá mimo spotřebitelské právo, a tím pádem odpovídající legislativní ochranu, například nákupy přes sociální sítě či prodeje ojetých aut mimo autobazar.

Služby Občanské poradny Respondeo jsou bezplatné díky finanční podpoře Středočeského kraje, Dobrovolného svazku obcí Pečecký region a měst Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Čelákovice, Městec Králové, Nymburk a Poděbrady.